Gadgetzone.nl - Home

Tien redenen om de iPhone 4 links te laten liggen

  9 juni 2010 22:20:04, door Robert Hagen,  


Apple presenteerde maandag onder enorme belangstelling de nieuwe iPhone 4, 's werelds dunste smartphone met een aantal vernieuwingen ten opzichte van zijn voorganger en een vernieuwd besturingssysteem, iOS4 genaamd. Apple-fans kunnen waarschijnlijk niet wachten tot ze het ongetwijfeld zeer populaire toestel in hun bezit hebben, maar zoals altijd zijn er toch wat puntjes om over na te denken. Lees hier tien redenen waarom je de iPhone 4 misschien links zou moeten laten liggen.




1. Weinig vernieuwing ten opzichte van de bestaande iPhone 3GS (met iOS4-update). De camera en het scherm zijn beter en een beperkte videochat-functie (FaceTime, voorlopig alleen via Wi-Fi) is toegevoegd, maar om daar nou weer veel geld voor uit te trekken? Waarom ook nog steeds geen Wi-Fi hotspot, zoals andere smartphones wel bieden?

2. Een 5 megapixel camera. Megapixels zeggen niets over kwaliteit, maar concurrenten zitten wel al op 12 megapixels, een aanzienlijk verschil. Ook slechts een LED-flitser in plaats van Xenon (zoals op de Nokia N8).

3. Geheugen is niet uitbreidbaar. Met al die apps, games en HD video's is 16GB of 32GB geheugen wat weinig.

4. Batterij is ondanks verbetering nog steeds ondermaats en niet verwisselbaar.

5. Relatief duurder dan topmodellen van concurrenten. En voor die prijs krijg je er nog een schandalig slechte headset bij ook.

6. Achterblijvende online-ervaring. We kunnen heel veel websites niet bekijken omdat Apple vindt dat we geen Flash nodig hebben. Ook is er nauwelijks tot geen aandacht voor sociale netwerken en cloud-diensten, iets waar Google en Microsoft wel flink mee aan de weg timmeren.

7. Voor echte gps-navigatie (niet Google Maps dus) op de iPhone moet je betalen, terwijl dat bij Android (Google Maps Navigatie) en Nokia (Evo Maps) gratis is.

8. De iPhone 4 gaat net als zijn voorgangers alleen verkocht worden door T-Mobile. Gezien de recente problemen bij deze provider kun je daar niet blij mee zijn en het is sowieso bepaald geen pluspunt dat je geen keus hebt.

9. Geen HDMI-uitgang. Iedere nieuwe topsmartphone die de komende tijd gelanceerd zal worden heeft een HDMI-aansluiting (toestellen van Nokia en HTC hebben dit al).

10. Met deze iPhone moeten we het minstens een jaar doen. Tegelijkertijd werkt Google keihard aan vernieuwing van Android. Versie 2.2 is al indrukwekkend en de komende maanden zal het systeem alleen maar beter worden. Over een half jaar loopt iOS4 mogelijk al achter de feiten aan. En vergeet ook de aankomende lancering van Windows Phone 7 niet.

[Telegraph, Gizmodo]





zie ook Zie ook:
Samsung bekritiseert Retina-scherm iPhone 4
Apple introduceert iPhone 4 en iOS4 (video)
Witte next-gen iPhone gespot
HTC wil importverbod voor iPhone, iPad en iPod
Nieuwe foto's en video 4G iPhone met A4-processor (video)



Reageren  Reageren
comments powered by Disqus

Gearchiveerde reacties  Gearchiveerde reacties (59)
09.06.2010 22:43 • Smrf
IOS4 biedt wel een wifi-hotspot!

09.06.2010 22:49 • bry
denk niet dat deze 10 geboden er voor gaan zorgen dat het geen groot succes zal worden

09.06.2010 23:09 • Menno
"4. Batterij is ondanks verbetering nog steeds ondermaats en niet verwisselbaar."

Hie zit het eigenlijk met de batterij van bijvoorbeeld de HTC Desire of de Nexus One? Ik kan online alleen maar vinden dat dat vergelijkbaar is met de iPhone. Volgens de specs heeft deze iPhone een betere batterij dan de vorige, dus hoe is het dan precies 'ondermaats'?


"8. De iPhone 4 gaat net als zijn voorgangers alleen verkocht worden door T-Mobile. Gezien de recente problemen bij deze provider kun je daar niet blij mee zijn en het is sowieso bepaald geen pluspunt dat je geen keus hebt."

Heb je daar ook een bron van? Ik dacht dat nog niet bekend was via welke providers deze versie verkrijgbaar zal zijn.

[i]Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 09.06.2010 23:15[/i]

09.06.2010 23:15 • Robert
[quote]Menno schreef op 09.06.2010 23:09:
"8. De iPhone 4 gaat net als zijn voorgangers alleen verkocht worden door T-Mobile. Gezien de recente problemen bij deze provider kun je daar niet blij mee zijn en het is sowieso bepaald geen pluspunt dat je geen keus hebt."

Heb je daar ook een bron van? Ik dacht dat nog niet bekend was via welke providers deze versie verkrijgbaar zal zijn.[/quote]

Zie onder meer [url=http://macwereld.nl/nieuws/2010/06/tmobile_gaat_iphone_4_in_nederland_verkopen]Macwereld.nl[/url] en [url=http://www.t-mobile.nl/promo/apple/index.html?WT.mc_id=sc3_00718&WT.ac=sc_hp_bruno_iphonebinnenkort]T-Mobile[/url] zelf.

09.06.2010 23:22 • Robert
[quote]Menno schreef op 09.06.2010 23:09:
"4. Batterij is ondanks verbetering nog steeds ondermaats en niet verwisselbaar."

Hie zit het eigenlijk met de batterij van bijvoorbeeld de HTC Desire of de Nexus One? Ik kan online alleen maar vinden dat dat vergelijkbaar is met de iPhone. Volgens de specs heeft deze iPhone een betere batterij dan de vorige, dus hoe is het dan precies 'ondermaats'?"[/quote]

De batterij is wel verbeterd, maar naar verluidt zijn door de nieuwe features de prestaties niet of nauwelijks beter geworden. Het mooie van de batterij van de Nexus One is dat je die gemakkelijk kunt verwisselen. En misschien is de batterijlevensduur van de Nexus One/Desire ook wel ondermaats...

[i]Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 09.06.2010 23:43[/i]

09.06.2010 23:32 • GBosch
Bedankt voor de verhelderende analyse. Nu ga ik hem niet meer kopen...

10.06.2010 00:14 • Martin
Alles behalve objectief artikel. Ik verwacht van gadgetzone feiten en geen persoonlijke mening. Als die toch wordt geplaatst, noem dan ook de voordelen.

10.06.2010 00:21 • Gisae
[quote]Martin schreef op 10.06.2010 00:14:
Alles behalve objectief artikel. Ik verwacht van gadgetzone feiten en geen persoonlijke mening. Als die toch wordt geplaatst, noem dan ook de voordelen. [/quote]
Iedereen roept "ooh, wauw, is dat een iPhone?"

10.06.2010 00:40 • Menno
[quote]Robert schreef op 09.06.2010 23:15:
Zie onder meer [url=http://macwereld.nl/nieuws/2010/06/tmobile_gaat_iphone_4_in_nederland_verkopen]Macwereld.nl[/url] en [url=http://www.t-mobile.nl/promo/apple/index.html?WT.mc_id=sc3_00718&WT.ac=sc_hp_bruno_iphonebinnenkort]T-Mobile[/url] zelf.[/quote]

Ik geloof best dat T-mobile 'm gaat verkopen (dat staat ook op die gelinkte pagina's), maar ik kan nergens terugvinden of T-mobile de [b]enige[/b] is die deze iPhone gaat leveren...

10.06.2010 07:46 • Dennis A.
Wat zitten ze te zeuren? het hoeft toch niet eeen hele nieuwe telefoon te wordne. xo klinkt het wel bij gadgetzone. En ik vind de headset super goed, er is helemaal niks mis mee. en misschien is er wel een reden waarom de camera niet zo ingewikkelt is of de iphone geen wi-fi hotspot heeft. maar tethering is trouwens wel beschikbaar.

10.06.2010 09:29 • Robert
[quote]Menno schreef op 10.06.2010 00:40:
Ik geloof best dat T-mobile 'm gaat verkopen (dat staat ook op die gelinkte pagina's), maar ik kan nergens terugvinden of T-mobile de [b]enige[/b] is die deze iPhone gaat leveren...[/quote]
Ik denk dat als andere providers de iPhone 4 ook zouden gaan verkopen, zij daar net als T-Mobile wel wat meer ruchtbaarheid aan zouden geven. Het kan natuurlijk zijn dat Apple en eventuele andere providers nog niet uitonderhandeld zijn, maar dat verwacht ik niet. En als het toch zo is, dan ben ik de eerste die dit punt zal veranderen in een ander punt (keuze genoeg ;-) ).

10.06.2010 10:39 • Hans
hehe, ze hebben hier [url]http://www.iphone4-blog.nl/2010/06/10-redenen-om-de-iphone-4-links-te-laten-liggen/[/url] jullie artikel ook gelezen, zijn t er niet helemaal mee eens zo te zien heheheh

10.06.2010 12:48 • waRoo
T-mobile is de enige provider tot nu toe die de micro sim gaat leveren.
dus bij deze is t-mobile ook de enige die de iphone4 gaat leveren.


10.06.2010 13:12 • Marc
Ook al was het beeld zwart/wit, de nieuwe iphone wordt toch wel een succes,
Apple heeft voor veel mensen een ''status'' id.
En kwalitatief is het goed..
Hoewel ik helemaal niet zo van apple hou, vindt ik het er zoiezo strak uitzien!..!

10.06.2010 14:55 • dijkie
[quote]waRoo schreef op 10.06.2010 12:48:
T-mobile is de enige provider tot nu toe die de micro sim gaat leveren.dus bij deze is t-mobile ook de enige die de iphone4 gaat leveren.[/quote]
Dat is echt dikke onzin, aangezien bijna alle grote providers in nl al hebben aangegeven dit jaar micro sim te gaan leveren. Dus weet niet waar je dat vandaan haalt?

Verder is het wel echt een slecht artikel zeg, sommige punten hebben een kern van waarheid maar de meeste zijn toch wel nergens op gebaseerd.
En waarom posten jullie niet zo lijstje bij een willekeurige htc maar wel bij een iphone? dat zegt eigenlijk alweer genoeg.

10.06.2010 15:04 • Hans
artikel gaat idd helemaal nergens over..

10.06.2010 16:17 • jan
jullie zijn gewoon allemaal jaloers,
omdat de felefoon nagenoeg perfect is gaan jullie de kleine dingetjes opzitten zoeken.
ik kan nog wel wat leuke dingen over zon nokia of poe p samsung vertellen hoeveel telefoons hebben die wel niet moeten maken voordat ze een beetje in de markt zaten..
nou apple namelijk 3 en bij de 1e was het al best erkocht mobiel ter wereld. zuig daar maar een puntje aan.

10.06.2010 16:28 • kas
En als ik deze links moet laten liggen, wat zou dan de iPhone 4 killer moeten zijn?
Want ik heb nog geen telefoon gezien die hier aan kan tippen!

10.06.2010 17:27 • michel
[quote]1. Weinig vernieuwing ten opzichte van de bestaande iPhone 3GS (met iOS4-update). De camera en het scherm zijn beter en een beperkte videochat-functie (FaceTime, voorlopig alleen via Wi-Fi) is toegevoegd, maar om daar nou weer veel geld voor uit te trekken? Waarom ook nog steeds geen Wi-Fi hotspot, zoals andere smartphones wel bieden?[/quote]
Betere camera, hd video, flitser, een 2e camera, betere accu, antenne is beter nee geen verbetering t.o.v. de 3GS.
Wat is het nut van een WiFi Hotspot??????

[quote]2. Een 5 megapixel camera. Megapixels zeggen niets over kwaliteit, maar concurrenten zitten wel al op 12 megapixels, een aanzienlijk verschil. Ook slechts een LED-flitser in plaats van Xenon (zoals op de Nokia N .[/quote]
Klopt Megapixels zegt geen ruk over de kwaliteit en ik durf zelfs te stellen dan een telefoon met een 5MP camera betere foto's maakt dan een 12MP. En waarom ruis enorm veel pixels op een kleine chip geeft ruis.
En daarbij een powerLED geeft meer verlichting dan een Xenon en is nog zuiiger ook.

[quote]3. Geheugen is niet uitbreidbaar. Met al die apps, games en HD video's is 16GB of 32GB geheugen wat weinig.[/quote]
Wat een kul opmerking bij de gehele iPod catalogus kan je de accu niet vervangen en iedere keer hoor je dezelfde onzin weer geen uitbreiding van het geheugen.
En daarbij heb ik op mijn 8Gb iPhone 3G 102 apps, 314 nummers, 2 video's en 2221 foto's en nog 1,6Gb aan ruimte over het valt wel mee.

[quote]4. Batterij is ondanks verbetering nog steeds ondermaats en niet verwisselbaar.[/quote]
Waarom moet je in godsnaam de accu wisselen???????? en hoezo ondermaats het is al beter dan de 3G en 3GS en met mijn 3G doe ik er minimaal 1 dag mee met gamen en internetten (ook af en toe bellen).

[quote]5. Relatief duurder dan topmodellen van concurrenten. En voor die prijs krijg je er nog een schandalig slechte headset bij ook.[/quote]
Weer een vergelijking van niks welke concurrent het is niet te vergelijken alleen de specs kan je vergelijken maar de complete ervaring daar heeft de iPhone geen conccurent in.

[quote]6. Achterblijvende online-ervaring. We kunnen heel veel websites niet bekijken omdat Apple vindt dat we geen Flash nodig hebben. Ook is er nauwelijks tot geen aandacht voor sociale netwerken en cloud-diensten, iets waar Google en Microsoft wel flink mee aan de weg timmeren.[/quote]
En terecht geen Flash, als je een Mac heb weet je waarom. Adobe heeft nog nooit een goed product aan Apple geleverd en dit hebben ze aan zich zelf te danken. Daarbij ken ik geen enkele andere smartphone waarop een volledige Flash opdraait zonder problemen.

Lees ook even dit: http://innerdaemon.wordpress.com/2010/04/10/sorry-adobe-you-screwed-yourself/

[quote]7. Voor echte gps-navigatie (niet Google Maps dus) op de iPhone moet je betalen, terwijl dat bij Android (Google Maps Navigatie) en Nokia (Evo Maps) gratis is.[/quote]
Ja een ook sinds kort, maar ik heb het gezien Nokia navi op een

[quote]8. De iPhone 4 gaat net als zijn voorgangers alleen verkocht worden door T-Mobile. Gezien de recente problemen bij deze provider kun je daar niet blij mee zijn en het is sowieso bepaald geen pluspunt dat je geen keus hebt.[/quote]
Ja en de problemen van een provider is dit ook het probleem van Apple, T-Mobile heeft heel veel geld betald en uiteindelijk draait daar alles om.

[quote]9. Geen HDMI-uitgang. Iedere nieuwe topsmartphone die de komende tijd gelanceerd zal worden heeft een HDMI-aansluiting (toestellen van Nokia en HTC hebben dit al).[/quote]
Wat moet je met een HDMI aansluiting op een telefoon?? Zo kan ik het ook ik mis ook een beamerfunctie, een full HD scherm, 7.2 geluidsaansluitingen hoe ver wil je gaan????
Wat een onzin.

[quote]10. Met deze iPhone moeten we het minstens een jaar doen. Tegelijkertijd werkt Google keihard aan vernieuwing van Android. Versie 2.2 is al indrukwekkend en de komende maanden zal het systeem alleen maar beter worden. Over een half jaar loopt iOS4 mogelijk al achter de feiten aan. En vergeet ook de aankomende lancering van Windows Phone 7 niet.[/quote]
Andriod 2.2 geweldig maar mijn HTC Hero krijgt die update niet en heb deze net een jaar, mijn 3G en heb ook nog de 1e iPhone die konden gewoon naar 3.1.3
En Windows Phone 7 ja dat is het een OS zonder Flash en multitasting he wat komt mij dit bekend voor?????

Lekker objectief hier

10.06.2010 19:03 • Techmode
[quote]jan schreef op 10.06.2010 16:17:
jullie zijn gewoon allemaal jaloers,omdat de felefoon nagenoeg perfect is gaan jullie de kleine dingetjes opzitten zoeken.ik kan nog wel wat leuke dingen over zon nokia of poe p samsung vertellen hoeveel telefoons hebben die wel niet moeten maken voordat ze een beetje in de markt zaten..nou apple namelijk 3 en bij de 1e was het al best erkocht mobiel ter wereld. zuig daar maar een puntje aan.[/quote]

ga uithuilen jonge, het is gewoon waar dat Iphone troep is in vergelijking met andere telefoons! En wat maakt dat het de beste telefoon is wil toch niet zeggen dat het beter is.

10.06.2010 19:34 • dijkie
Techmode,
Noem dan een rede waarom de Iphone troep is? en noem dan ook gelijk een telefoon die dat punt wel goed doet?


10.06.2010 21:18 • michel
En voor de mensen die vinden dat Apple zo streng is voor toelating in de AppStore, lees de quote even:

[quote][url=http://arstechnica.com/microsoft/news/2010/06/windows-phone-7-marketplace-to-be-porn-free-zone.ars]Geen porno
In die nieuwe app store voor het nieuwe mobiele besturingssysteem voert Microsoft, net als Apple in zijn iTunes App Store, een strenge controle uit op de ingediende applicaties. De Windows-maker noemt de Marketplace een 'pornovrije zone'.

Ook wordt het mogelijk om testversies van apps via MarketPlace toegankelijk te maken voor groepen testgebruikers. WP7 is overigens niet compatibel met voorganger Windows Mobile. Applicaties moeten geheel herzien worden.[/url][/quote]

12.06.2010 12:39 • Joncho
Oeh, iemand heeft het hek van de Apple fanboys open laten staan.

De standaard reactie op een ontbrekende feature op de iPhone: "Wat is het nut daarvan of dat hebben we niet nodig".

Als we allemaal zo gaan denken, kunnen we weer terug naar onze Pocketline Swings en Nokia 3310's.

12.06.2010 15:35 • Techmode
[quote]Joncho schreef op 12.06.2010 12:39:
Oeh, iemand heeft het hek van de Apple fanboys open laten staan. De standaard reactie op een ontbrekende feature op de iPhone: "Wat is het nut daarvan of dat hebben we niet nodig". Als we allemaal zo gaan denken, kunnen we weer terug naar onze Pocketline Swings en Nokia 3310's.[/quote]

helemaal gelijk!

Ps: doe jij het hek even dicht dan kunnen de schapen weer naar binnen.

14.06.2010 12:52 • michel
@ Joncho Wat heb je aan een HDMI aansluiting??? wat heb je aan een 8 of meer megapixels terwijl de lens en chip klein zijn (hoe meer pixels op een klein oppervlak hoe slechter de foto's).
Zeg het maar en flash kan een gemis zijn ik heb er geen last van maar wat is buiten de filmpjes en reklame nog meer een nut van Flash op een mobieltje???
@ Techmode, Windows zeker??? geef niet kuddegedrag is bij jullie aangeleerd.

14.06.2010 12:52 • michel
O ja ik type dit op een Ubuntu pc dus geen gezeik over Macfan.

14.06.2010 16:10 • SuperF
Weetje, we kunnen miss beter wachten todat de iPhone 4 in Nederland uitkomt... Kunnen we lekker vergelijken met de andere smartphones :p
Btw, het bestuuringsysteem van de iPhone is nagenoeg de beste en de meest gebruiksvriendelijke die er is!( vergelijk het maar eens met android... je kan bij sommige telefoons niet eens updaten... en windows mobile? zegt al genoeg! )

14.06.2010 17:04 • jan
voor de huilebalken ga alsjeblieft een leven zoeken of met je verjaardag een leuke online lan-party geven want je de hele week bezighouden met posts schrijven is zo niet normaal levenloos.
houdoe

14.06.2010 17:14 • Techmode
[quote]michel schreef op 14.06.2010 12:52:
@ Joncho Wat heb je aan een HDMI aansluiting??? wat heb je aan een 8 of meer megapixels terwijl de lens en chip klein zijn (hoe meer pixels op een klein oppervlak hoe slechter de foto's).Zeg het maar en flash kan een gemis zijn ik heb er geen last van maar wat is buiten de filmpjes en reklame nog meer een nut van Flash op een mobieltje???@ Techmode, Windows zeker??? geef niet kuddegedrag is bij jullie aangeleerd. [/quote]

kuddegedrag is een iphone, ipod komen jongen, dat jij het verstand daar niet voor hebt is nie t mijn probleem. Ja, windows ja, want apple ondersteunt geen flikker, waar je op de universtiteit voor nodig hebt.

14.06.2010 19:42 • Shunt
@Techmode

Ik hoop niet dat jij op de uni zit, van je zinsbouw is geen touw aan vast te knopen... En je kan nog zo hard zeuren, maar ik zie aardig wat reacties langskomen die in ieder geval onderbouwd zijn. Dat kan ik niet zeggen van jouw posts en overigens evenmin van het artikel zelf.
Je kan trouwens zowiezo wel klagen over de reacties, maar wat verwacht je? Je maakt een artikel met 10 (mager onderbouwde) punten waarom een telefoon slecht is, dan kan je daar toch reactie op verwachten?

14.06.2010 19:59 • Techmode
[quote]Shunt schreef op 14.06.2010 19:42:
@TechmodeIk hoop niet dat jij op de uni zit, van je zinsbouw is geen touw aan vast te knopen... En je kan nog zo hard zeuren, maar ik zie aardig wat reacties langskomen die in ieder geval onderbouwd zijn. Dat kan ik niet zeggen van jouw posts en overigens evenmin van het artikel zelf.Je kan trouwens zowiezo wel klagen over de reacties, maar wat verwacht je? Je maakt een artikel met 10 (mager onderbouwde) punten waarom een telefoon slecht is, dan kan je daar toch reactie op verwachten?[/quote]

Omdat het namelijk snel getypt is, daarom geen zin om het door te lezen. Wat kan mij het bouten wat een mongool als jij er nu van vindt, jij hebt ook niets nuttig te melden. Mager onderbouwd, voor jouw misschien, omdat jij een betweter bent, die graag zijn iphone aanbid.

Waarom nooit iphone kopen, omdat als naar muziek gaat luisteren, je beter telefoons van sony kunt kopen..

[i]Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 14.06.2010 20:01[/i]

14.06.2010 22:50 • michel
Techmode, kom eens met een goed onderbouwd argument zo niet noem ik je Techn00b.

15.06.2010 01:13 • Shunt
@Techmode
[quote]Wat kan mij het bouten wat een mongool als jij er nu van vindt[/quote]
Sorry, maar ik weiger te geloven dat iemand die met zo'n reactie komt studeert aan een universiteit...

[quote]Waarom nooit iphone kopen, omdat als naar muziek gaat luisteren, je beter telefoons van sony kunt kopen..[/quote]
Als je dat zo belangrijk vind? Waarom koop je dan geen fatsoenlijke mp3 speler? Een goeie Creative of iRiver, kan een sony mobieltje ook niet tegen op...

Waarom je mensen voor 'mongool' en 'schaap' uit te maken? En waarom noem je de iphone troep? Er zijn prachtige Android toestellen, Symbian is ook leuk (zeker met de Ovi store van Nokia). Ieder heeft z'n eigen voordelen, maar om dan een bepaalde groep te gaan flamen zonder argumentatie, tsja...

Het aantal (en de kwaliteit van) android-apps komt voorlopig nog niet in de buurt van de iphone app-store, je kan voor vrijwel alles een app kopen. Gigantisch veel apps werken soepel en zijn eenvoudig, en heb nooit last van een trage telefoon. Doe daar bij de nieuwste iphone nog de hoogste resolutie tot nu toe bij op een telefoon, lijkt me een leuk apparaat alles bij elkaar.
Het enige dat inderdaad mist is flash, maar moet zeggen dat ik dat bijna nooit mis, zoveel sites maken ook weer niet gebruik van flash, hooguit dumpert misschien die ik af en toe mis.

[quote]1. Weinig vernieuwing ten opzichte van de bestaande iPhone 3GS (met iOS4-update). De camera en het scherm zijn beter en een beperkte videochat-functie (FaceTime, voorlopig alleen via Wi-Fi) is toegevoegd, maar om daar nou weer veel geld voor uit te trekken? Waarom ook nog steeds geen Wi-Fi hotspot, zoals andere smartphones wel bieden?[/quote]
Dan zou het artikel "Tien redenen om een 3GS te kopen in plaats van iphone 4" moeten heten, maargoed...
De camera is stukken beter, scherm is 4X zo scherp, zit een A4 processor in en een frontcamera. Waarom wel een wifi-hotspot? Overigens stelt jailbreaken geen drol voor (is eenvoudiger dan custom roms op je android) en dan heb je je geliefde hotspot wel...
Waarom zou iemand voor een nexus one kiezen, en niet voor de hero? Zit verder ook niet veel verschil tussen...

[quote]Een 5 megapixel camera. Megapixels zeggen niets over kwaliteit, maar concurrenten zitten wel al op 12 megapixels, een aanzienlijk verschil. Ook slechts een LED-flitser in plaats van Xenon (zoals op de Nokia N .[/quote]
Megapixels zeggen niet veel, een redacteur van een techsite moet dat weten.
En led is feller EN zuiniger dan Xenon (dat het cool klinkt maakt het niet beter...).

[quote]Geheugen is niet uitbreidbaar. Met al die apps, games en HD video's is 16GB of 32GB geheugen wat weinig.[/quote]
Je maakt een grapje toch? 8Gb is door een normaal mens al nauwelijks vol te krijgen... Daarnaast is er weinig reden om al je HD materiaal op het apparaat te laten staan, je kan gewoon syncen en oud spul eraf halen.
[/quote]

[quote]Batterij is ondanks verbetering nog steeds ondermaats en niet verwisselbaar.[/quote]
Is beter dan die van de nexus one, en zeker niet slechter dan de gemiddelde smartphone. En wanneer verwissel je je batterij? Heb ik nog nooit hoeven doen...

[quote] Achterblijvende online-ervaring. We kunnen heel veel websites niet bekijken omdat Apple vindt dat we geen Flash nodig hebben. Ook is er nauwelijks tot geen aandacht voor sociale netwerken en cloud-diensten, iets waar Google en Microsoft wel flink mee aan de weg timmeren.[/quote]
"we kunnen heel veel websites niet bekijken"... laat me niet lachen! 95% van de mainstream sites werkt prima. Nieuwssites, ns.nl, 9292ov, etc etc, werken allemaal prima. Hooguit een keer een missend filmpje, maar daarentegen ben ik ook bergen reclame kwijt . Overigens zijn er talloze apps voor elke cloud-dienst en sociale netwerk voor iedereen die dit nodig acht. Welke aandacht mist er dan volgens jou precies?

[quote]Voor echte gps-navigatie (niet Google Maps dus) op de iPhone moet je betalen, terwijl dat bij Android (Google Maps Navigatie) en Nokia (Evo Maps) gratis is.[/quote]
Google heeft al aangekondigd aan navigatie te werken. De goedkoopste nav-apps kosten 1 of 2 euro, als je dat niet eens kan missen. Ook heb ik tenminste de keus om tomtom erop te zetten (en nog gratis ook, lang leve jailbreak).

[quote]De iPhone 4 gaat net als zijn voorgangers alleen verkocht worden door T-Mobile. Gezien de recente problemen bij deze provider kun je daar niet blij mee zijn en het is sowieso bepaald geen pluspunt dat je geen keus hebt.[/quote]
Bron? Dat is nog nergens gezegd, enige dat zeker is, is dat t-mobile hem gaat verkopen, niet dat ze de enige zullen zijn...

[quote]Geen HDMI-uitgang. Iedere nieuwe topsmartphone die de komende tijd gelanceerd zal worden heeft een HDMI-aansluiting (toestellen van Nokia en HTC hebben dit al).[/quote]
- LG Optimus Q heeft geen HDMI out
- HTC Aria heeft geen HDMI out
- HTC Legend heeft geen HDMI out
- HTC Pure heeft geen HDMI out
- HTC Wildfire heeft geen HDMI out
- Samsung I9000 heeft geen HDMI out
- Samsung I6500U Galaxy heeft geen HDMI out
- Samsung W960 AMOLED 3D heeft geen HDMI out

En dan, ik ga echt de moeite niet nemen om mn mobiel aan een tv te hangen, waarom zou ik de moeite doen? om dat ene kleine filmpje te laten zien?

[quote]Met deze iPhone moeten we het minstens een jaar doen. Tegelijkertijd werkt Google keihard aan vernieuwing van Android. Versie 2.2 is al indrukwekkend en de komende maanden zal het systeem alleen maar beter worden. Over een half jaar loopt iOS4 mogelijk al achter de feiten aan. En vergeet ook de aankomende lancering van Windows Phone 7 niet.[/quote]
iOs word door het jaar heen ook getweaked, maar over een jaartje is het nog steeds niet zo soepel als iOs is, dus ik dat opzicht kunnen ze nog wel ff doorgaan met vernieuwen...

15.06.2010 01:36 • Techmode
@shunt Je weigert dat te geloven? Fijn dat jij het niet gelooft, ik studeer namelijk geen nederlands, of moet je om op de universiteit te zitten, zo goed nederlands kunnen volgens jouw dan.


Een sony telefoon komt iedergeval beter geluid uit dan bij een iphone. Tevens heb ik al een fatsoenlijke mp3 speler, dat jij creative bij een naam als iriver noemt vind ik behoorlijk schandelijk, maar niet mijn probleem. Ik ben het gewoon eens met de redenen in dit topic, klaar, dat jij als fanboy er niet tegen kan.

Laten we dan maar een paar punten pakken dan:

Het aantal Gig erbij pakken 16 gb en 32 gb is behoorlijk weinig als je er games en video's op afspeelt een normale film op goede kwaliteit zou je al 1,5 gb kosten. sommige mensen hebben al meer dan 20 gb aan muziek op hun mp3 speler staan, kun je wel zeggen dat je ze eraf kunt gooien, maar niks is makkelijker dan het altijd bij de hand te hebben.

Tevens is het bevestigd dat t mobile alleen de iphone gaat verkopen. bron tweaker.net volgens mij een poosje geleden.

Tevens bekijk ik veel video's die door flash ondersteund moeten worden en daar kun je dus geen gebruik van maken.

De meeste punten die jij geeft hebben meer met jouw eigen invulling (hd ruimte, t mobile, flash) te maken en niet die van andere mensen, daar zou jij als de zogenaamde hoogbegaafde alles vanaf moeten weten.

[i]Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15.06.2010 01:40[/i]

15.06.2010 09:48 • Shunt
@Techmode je hoeft ook geen Nederlands te studeren, maar op een uni leer je verslagen e.d. schrijven, daar moet je toch ook op je taal letten. Mensen op de uni behoren tot te slimste van de samenleving, abn is daar deel van.

Het punt is dat je mensen die apple producten gebruiken 'schapen' noemt, allemaal fanboys en losers. Ook IS elk i-apparaat troep, terwijl je argumenten berusten op een mening, waarom moet iedereen dezelfde mening hebben? Als dat niet zo is, waarom verkondig je het dan als feit terwijl jouw afkeur voor de producten is gebaseerd op jouw persoonlijke voorkeur en mening? Als jij veel op websites komt die flash gebruiken is dit inderdaad voor jou een goede reden om geen iphone te kopen, mensen die dit probleem niet hebben omdat ze andere websites bezoeken zijn niet meteen schapen…

En goed geluid van sony telefoons? Ben ik met je eens, maar als je het hebt over goede mp3-telefoons doel je denk ik vooral op de walkman serie? Welke van deze telefoons heeft dan flash? Welke sony telefoon heeft uberhaupt toegang tot honderdduizenden apps? Maakt het sony meteen telefoons slecht of minder? Ik vind van niet, ze hebben gewoon andere voordelen.

Ik heb een 16 gb iphone die niet eens voor de helft vol staat. Ik heb zo'n 50 games erop staan, en iets van 4 gb aan muziek. Laten we zeggen dat de gemiddelde app 50 mb is (sommige games zijn meer, meeste veel minder), dan kan je om 4gb te vullen 80 games kwijt, dan heb je bij de 32gb nog 28 gb ruimte over (of 27 als je het OS e.d. eraf haalt). Doe daar 20 gb aan muziek bij, 7 gb over. Films hoeven helemaal geen 1.5gb te kosten, omdat je ze prima kan compressen, je kan ze prima halveren alsniet nog verder verkleinen.
Daarnaast, als je zoveel games hebt, en je dus alles op een extern kaartje moet zetten, betekent het dat je daar ook je apps op zet (het intern geheugen past nou eenmaal niet veel op). Als je echt over die 32GB wil, zal je meerdere kaartjes moeten kopen (ja, 64gb komt eraan, maar daar betaal je je ook blauw voor). Vervolgens zoek je die ene game of app, moet je kaartje wisselen, zoek je later muziek, moet je weer wisselen… In de praktijk lijkt me dat niet fijn werken. Of je word gek van het wisselen, of je doet het niet en je hebt alsnog maar maximaal 32gb ruimte.

Die bron over t-mobile zou ik graag zien (heb al ff gezocht, kon niks vinden), als dit echt zo is, zal dit mijn keus voor een volgende telefoon zeker beinvloeden, want ja: t-mobile krijgt ook niet mijn stem. Maar vooralsnog heb ik nog niet meer gehoord dat enkel geruchten hierover. Dat maakt het niet mijn invulling, als je bronnen hebt ben ik oprecht geïnteresseerd.

Ik ben zeker geen hoogbegaafde, heb ik ook nooit gezegd, het gaat enkel om argumentatie en het onderscheiden van feiten en mening .

15.06.2010 11:54 • Je moeder
@Techmode het spijt me, maar ik vind dat je erg onprofessioneel reageert op reactie's van anderen. Weinig repect voor de meningen van anderen. Ik zou je graag als tip mee willen geven in het vervolg eerst even tot 10 te tellen. Is beter voor je hart.

15.06.2010 12:54 • Techmode
[quote]Je moeder schreef op 15.06.2010 11:54:
@Techmode het spijt me, maar ik vind dat je erg onprofessioneel reageert op reactie's van anderen. Weinig repect voor de meningen van anderen. Ik zou je graag als tip mee willen geven in het vervolg eerst even tot 10 te tellen. Is beter voor je hart.[/quote]

Bedankt voor de tip, zal er de volgende keer aan denken, ik ben ook onprofessioneel, want ik ben geen professioneel op dit vlak.

15.06.2010 13:18 • Je moeder
@Techmode

15.06.2010 13:34 • willem
waha techmode alleen jammer dat je niet meer op shunt ingaat

15.06.2010 14:34 • Robert
Graag wil ik er even op wijzen dat dit artikel niet bedoeld is om aan te tonen dat de iPhone 4 een 'slechte' telefoon. Dat staat ook nergens in het artikel. Er worden alleen 10 afzonderlijke redenen gegeven waarom je misschien niet voor de iPhone zou moeten kiezen. Het is niet de bedoeling dat je het gehele rijtje in zijn totaal op jouw persoonlijke situatie betrekt. Dat jij bijvoorbeeld je telefoon niet op je tv wilt aansluiten, betekent niet dat anderen dat ook niet willen. Veel mensen zouden wel heel graag een hdmi-aansluiting willen om hun HD-filmpjes op een eenvoudige manier en in hoge kwaliteit op hun HD-tv te bekijken.

Ook wil ik even de tip geven om eerst iets beter te lezen voordat je reageert. In het artikel staat bijv. dat 'iedere nieuwe topsmartphone die de komende tijd gelanceerd zal worden een HDMI-aansluiting heeft'. De toestellen die hier en daar worden aangevoerd, bestaan al een tijdje of behoren niet tot de categorie 'topsmartphones' (een HTC Wildfire bijvoorbeeld is eerder een budget-smartphone). Ook staat in het artikel m.b.t. de camera dat megapixels niets zeggen over de kwaliteit (zoals sommigen terecht roepen). Toch zullen er mensen zijn die liever wel die (veel) hogere resolutie willen. Ook is een Xenon-flitser absoluut beter dan een LED-flitser en hebben Sony Ericsson en Nokia bovendien allang bewezen dat ze met die hogere resoluties ook zeer goede telefooncamera's kunnen maken.

Het enige dat voorlopig wel twijfelachtig is, is of T-Mobile de enige aanbieder in Nederland gaat worden. Daarnaast zou je over enkele punten kunnen discussieren. Ik denk bijv. dat 32GB voor veel mensen inderdaad wel voldoende is, maar dan heb je het wel over het duurste model en het punt blijft staan dat het met al die nieuwe features voor sommige mensen wat weinig is. Ik zelf heb bijvoorbeeld alleen al 15GB aan muziek op mijn mp3-speler staan. Als je dan ook nog veel HD-filmpjes gaat maken, apps en games gaat downloaden, etc, etc., dan is die 32GB toch al redelijk snel vol. Ik denk dan ook dat de komende maanden nieuwe smartphones zullen verschijnen met 64GB geheugen.

Tot slot nog het genoemde argument van het jailbreaken. Dit is geen 'feature' van de telefoon en de meeste mensen zullen dit ook nooit doen. Dingen als het 'gratis' installeren van TomTom is bovendien illegaal. Dit kun je dus niet als argument aanvoeren.

15.06.2010 15:16 • Shunt
Daarom lijkt dit artikel meer op een blog of column dan een artikel. Overigens verdedig je nu je eigen argumenten, in feite doet ieder ander persoon in de comments hetzelfde.

Je zegt "iedere nieuwe topsmartphone", hoewel de iphone volgens mij er eentje van is, valt deze er al direct buiten. En verder, IEDERE smartphone? Zijn alle telefoons die ik noemde al uit dan? Vervolgens zeg je zelf al dat megapixels niet veel hoeven te zeggen. Feit is dat de iphone nog niet uit is, maar ik durf te wedden dat hij zowiezo betere foto's maakt dan menig mobieltje met 5mp. Daarnaast hebben de meeste telefooncamera's andere nadelen. Nokia maakt veelvuldig gebruik van symbian (net als samsung) dat ook weer z'n beperkingen heeft.

De telefoonprovider is niet het enige onzekere, de batterij heeft zichzelf ook nog niet kunnen bewijzen. En zoals ik zei, google heeft gezegd aan navigatie voor de iphone te werken en de goedkoopste nav heb je vanaf een euro.
Denk dat er weinig telefoons veel geheugen aan boord zullen krijgen, de meeste fabrikanten kiezen tot nu toe voor sd-kaartjes, er is weinig reden om daar opeens verandering in te brengen, daarbij blijft mijn voorgaande opmerking hierover staan.

[quote]Ik heb een 16 gb iphone die niet eens voor de helft vol staat. Ik heb zo'n 50 games erop staan en iets van 4 gb aan muziek. Laten we zeggen dat de gemiddelde app 50 mb is (sommige games zijn meer, meeste veel minder), dan kan je om 4gb te vullen 80 games kwijt, dan heb je bij de 32gb nog 28 gb ruimte over (of 27 als je het OS e.d. eraf haalt). Doe daar 20 gb aan muziek bij, 7 gb over. Films hoeven helemaal geen 1.5gb te kosten, omdat je ze prima kan compressen, je kan ze prima halveren alsniet nog verder verkleinen.
Daarnaast, als je zoveel games hebt, en je dus alles op een extern kaartje moet zetten, betekent het dat je daar ook je apps op zet (het intern geheugen past nou eenmaal niet veel op). Als je echt over die 32GB wil, zal je meerdere kaartjes moeten kopen (ja, 64gb komt eraan, maar daar betaal je je ook blauw voor). Vervolgens zoek je die ene game of app, moet je kaartje wisselen, zoek je later muziek, moet je weer wisselen… In de praktijk lijkt me dat niet fijn werken. Of je word gek van het wisselen, of je doet het niet en je hebt alsnog maar maximaal 32gb ruimte.[/quote]
Overigens is er nog niks gezegd over de ruimte die HD filmpen in gaat nemen, aangezien de iphone 4 een A4 processor heeft zou het me weinig verbazen als er direct compressie overheen gaat.

Jailbreaken is geen feature, wel een mogelijkheid, en tegenwoordig kinderlijk eenvoudig. Waarom zou je het niet als argument aan kunnen voeren? Het behoort toch tot de mogelijkheden?

15.06.2010 15:29 • Sharkie
[quote]Graag wil ik er even op wijzen dat dit artikel niet bedoeld is om aan te tonen dat de iPhone 4 een 'slechte' telefoon. Dat staat ook nergens in het artikel. Er worden alleen 10 afzonderlijke redenen gegeven waarom je misschien niet voor de iPhone zou moeten kiezen.[/quote]

Mee eens. Maarrrr dan zou ik wel graag zien dat deze tien punten op waarheid zijn gebaseerd. Eerlijk is eerlijk.


[quote]Dat jij bijvoorbeeld je telefoon niet op je tv wilt aansluiten, betekent niet dat anderen dat ook niet willen. Veel mensen zouden wel heel graag een hdmi-aansluiting willen om hun HD-filmpjes op een eenvoudige manier en in hoge kwaliteit op hun HD-tv te bekijken.[/quote]

Aansluiten op een tv kan toch al? http://store.apple.com/nl/product/MB128ZA/B
volgens mij is het aansluiten van electronica op tv's niet voorbehouden aan de HDMI aansluiting. Nu zeg je wellicht 'maar je kan toch geen HD over die Composite kabel sturen'. Ik zal eerlijk zijn, ik heb geen idee. Ik heb nog geen iPhone 4. Wellicht komt er wel een nieuwe AV kabel uit. Who knows? Alles is mogelijk met een dock-connector.

15.06.2010 15:52 • Robert
Shunt, ik verdedig totaal niet mijn eigen argumenten. Mij persoonlijk interesseert het niets of de iPhone wel of geen goede camera heeft of wat dan ook. Nogmaals, ik geef alleen 10 redenen waarom sommige mensen eventueel af zouden kunnen zien van het aanschaffen van de nieuwe iPhone.

Wat je vervolgens zegt, daar is nauwelijsk een touw aan vast te knopen. Het enige dat ik heb aangegeven, is dat de nieuwe generatie topsmartphones die er nu aankomt, een HDMI-aansluiting zal hebben. Kijk bijvoorbeeld al naar de Nokia N8 en de HTC EVO 4G (in de VS). Toestellen als de HTC Aria en HTC Wildfire die jij noemt, kunnen helemaal geen HD video opnemen en zijn geen 'topsmartphones', een categorie waar de iPhone zeker wel toe behoort (ik zeg nergens dat dat niet zo is).

Dat de camera van de iPhone betere foto's maakt dan menig andere 5 megapixel camera zal ongetwijfeld waar zijn, maar dat neemt niet weg dat er telefoons zijn die over een nog betere camera beschikken, met OOK nog een hogere resolutie.

De goedkoopste 'nav' kun je totaal niet vergelijken met een Google Maps Navigatie of Ovi Maps. En bovendien mag het dan goedkoop zijn, je moet nog steeds betalen. Google Maps Navigatie krijg je gewoon gratis en je hoeft er niets voor te doen.

Over de batterij wordt nu al gezegd dat je met gemiddeld gebruik iedere dag kunt gaan opladen. Dat komt mede door die nieuwe features, zoals een betere processor en beter scherm. Iedere dag opladen is ondermaats. Punt. Dat sommige andere smartphones daar ook last van hebben, staat hier buiten.

HD blijft HD. Video met zo'n hoge resolutie zal altijd veel ruimte in beslag blijven nemen, tenzij Apple een wonderbaarlijke nieuwe compressiemethode heeft ontwikkeld om zonder kwaliteitsverlies de bestandsgrootte in te perken, maar daar geloof ik niet in.

Jailbreaken is wel een mogelijkheid, maar het gros van de iPhone-kopers zal dit niet doen. Bovendien noem jij dat alleen maar omdat je dan gratis (en illegaal) TomTom kunt installeren. Dat moet je ook weer ergens vandaan halen. Veel 'digibeten' die de iPhone kopen kunnen dat niet. Bij de Nokia- en Android-smartphones krijg je gewoon een prima en gratis navigatiesysteem, waar je geen enkele moeite voor hoeft te doen en dat bovendien gewoon legaal is.

15.06.2010 16:00 • Robert
Sharkie, component is niet te vergelijken met HDMI en je wordt bovendien weer gedwongen om je portemonnee te trekken voor een extra (te dure) accessoire.

De tien punten zijn op 'waarheid' gebaseerd. Je kunt wel op sommige punten van mening verschillen als je naar je persoonlijke gebruik kijkt, daar ben ik het mee eens.

15.06.2010 16:06 • Sharkie
@Robert Ik wil graag even inhaken op je verhaal aan Shunt. Waar ik erg benieuw naar ben is welk(e) toestel(len) het zijn die dan beter zijn? Er word wel een hoop in de lucht gesmeten van er zijn telefoon die zus en zo, maar welke zijn dat dan? En dan niet een verzameling van telefoons die allemaal 1 puntje wegnemen (tot nu toe wordt er zo vergeleken) maar één toestel die dus HDMI heeft, WLAN hotspot, Beter scherm, Betere (verwisselbare) accu, gratis Nav, flash (tja..), goedkoper, uitbreidbaar met sd.

ofwel, Welk toestel heeft AL deze features beter? want ik ben niet goedkoper uit als ik 3 android phones moet gaan halen om elk van deze punten beter te hebben dan die iphone. Ben gewoon erg benieuwd.

15.06.2010 17:06 • Robert
Sharkie, er wordt nergens beweerd dat er toestellen zijn die op al deze punten beter zijn dan de iPhone. In het artikel wordt ook nergens het scherm genoemd als afzonderlijk punt. Het scherm van de nieuwe iPhone is [i]op dit moment[/i] waarschijnlijk het beste dat er is, ook al vindt Samsung (Super AMOLED) van niet.

Er zijn wel telefoons die op een aantal punten beter zijn en voor veel mensen dus ook aantrekkelijker zijn dan de iPhone 4. Dan denk ik bijvoorbeeld aan de nieuwste high-end smartphones met Android. Een HTC EVO 4G (die in Nederland nog niet verkrijgbaar is) met Android 2.2 bijvoorbeeld, biedt wel een microSDHC-slot, gratis navigatie, een hdmi-aansluiting, een internetbrowser mét Flash-ondersteuning en een 8 megapixel camera (hoeft niet per se beter te zijn). Daar komen nog andere 'pluspunten' (waar over valt te discussieren) bij, zoals WiMAX, een groter scherm (4,3 inch tegen 3,5 inch), een betere camera voor videochat (1,3 megapixel tegen VGA) en een normale SIM i.p.v. micro-SIM. Maar ik denk eigenlijk meer nog aan Android 2.2-smartphones die de komende tijd gaan verschijnen. Dat is ook een van de genoemde punten in het artikel. De iPhone 4 is te weinig vernieuwend en zal snel achter de feiten aan lopen.

De iPhone wint het echter op andere punten (zoals beter scherm, apps, gebruiksvriendelijkheid, etc. etc.). Het is maar net waar je meer behoefte aan hebt. Het artikel geeft je alleen maar tien mogelijke redenen die je op andere gedachten zouden kunnen brengen als je van plan bent om een iPhone 4 aan te schaffen. En zo is de cirkel weer rond ;-).

15.06.2010 21:15 • michel
Even terugkomen op gratis navi op Android, dit is er ook voor de iPhone Waze is er een van.

16.06.2010 01:15 • Ron
Ik heb nu meerdere dingen gelezen over de batt. Maar nog niets duidelijks. Dus hier komt het:
7 uur bellen;
10 uur gamen of surven of video;
40 uur muziek;
300 uur standby.
Lijkt mij best goed, toch?

De iPhone is op het moment gewoon super goed. En over een maand of 2 is er vast een HTC of Nokia of Sony die dan weer beter is. En een maand daarna komt Samsung weer met een betere. En volgens mij kwam Apple met een programma waarmee je WEL flash kan bekijken, ben alleen vergeten hoe dat programma heet. Dus houd op met dat gezeur. Koop hem of koop hem niet. Als je de iPhone bullshit vind, prima, maar noem het artikel dan "10 redenen voor mij om de iPhone links te laten liggen."

16.06.2010 11:34 • jan
@technoob

[img]http://data.deloads.nl/misc/dynimg/images/0/0/0/3/3221_large.jpg[/img]

17.06.2010 21:30 • ronaldofzo
32gb zit zo vol na een paar dagen vakantie en je kan t nog niet eens verwisselen en de accu is ook zo leeg en is weer niet te vervangen ze hebben niets geleerd ,echt WEER waardeloos van apple.

18.06.2010 21:29 • ronaldofzo
mag het ook naar rechts gooien (daar staat namelijk mijn prullebak)

20.06.2010 22:44 • essie
Elke keer dat Apple iets nieuws uitbrengt, komen er altijd redenen om het niet te kopen. Maar meteen de eerste dag dat ze verkocht worden gaan ze als warme broodjes over de toonbank. (bv. ipad, iphone)
Ik vind dat een beetje raar...

[i]Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 20.06.2010 22:45[/i]

23.06.2010 10:05 • Chris
Mensen die een apple kopen of het nu een laptop, iphone, ipad of wat dan ook is gaan voor de status en het design. Apple maakt nette stabiele producten, de reden dat ze geen flash ondersteunen mag mij een raatsel zijn eerlijk gezegt.

Het is en blijft een TELEFOON! mensen die zeggen "Na een weekje vakantie zit hij zo vol" koop dan een digitale handcam voor 150 euro! Die zijn ervoor gemaakt om te filmen, bij de smartphones is dit een optie dus niet de main-goal van het apparaat.

Sommige telefoons zijn wat beter met sommige dingen dan andere, maar daar kies je dan ook voor. Bijv. de Sony telefoons met super camera;s erin, etc.

Al bij al blijft het een persoonlijke smaak ongeacht de + en - punten dat heeft namelijk iedere smartphone.

En deze uitbundige reacties op een telefoon die nog niet eens uit is (dus geen persoonlijke ervaringen!) is slecht. Niemand heeft pure feiten tot hij daaderlijk in de winkels ligt en de defentieve specs beschikbaar zijn.

04.08.2010 15:46 • raymond
Als je eenmaal gewend bent aan producten van apple. Dan ben je meestal verkocht.

Dat is dan ook denk ik de enige reden waarom de meeste mensen blijven plakken aan hun producten.

Apple heeft een eigen manier van doen en laten. Zij apen niet na.

Daarom blijven mensen, naar mijn mening, terugkomen.

En al dat gepiel en vergelijken met andere 'betere' of 'slechtere' producten is leuk voor een grote groep mensen..

maar een apple klant blijft meestal een apple klant...

IMO

18.08.2010 13:13 • Daejji
Maak ook ff een artikel met 10 punten waarom je geen Desire zou willen, of Samsung Galaxy S etc. etc.
Wat is dat toch steeds tegen Apple aanschoppen..niemand verplicht je om hem te halen.
En ja, ik heb een iPhone 4..supertelefoon..heerlijk. En ik koop hem niet voor status of wat dan ook.
Ik koop hem omdat ik zeer tevreden was over de 3G..alles werkt out of the box..en heerlijk.
Ik ben geen fanboy, want de iPhone is het enige wat ik heb van Apple..verder nog nooit wat gehad van Apple..maar misschien in de toekomst wel, want het is een superapparaat..
Flash mis ik niet nee, kan alle sites bezoeken die ik wil..nergens last van.
Foto's en filmpjes zijn super..geheugen uitbreidbaar? Man, ik heb genoeg aan de 16GB, ik ga niet eens voor de 32GB.
Mensen die dat volstampen gebruiken de helft niet eens..moeten zij weten, maar slaat natuurlijk nergens op.
Overdag film ik eens wat en 's avonds zet ik het op mijn pc, klaar alweer.
Wifi hotspot kan niet? Onzin, kan wel.
verwisselbaar batterij..euh..nee, kan niet..boehoehoe..mist iemand dat? Blijkbaar niet, anders gingen miljoenen niet voor de iPhone 4. Bij normaal gebruik nu doe ik anderhalve dag met mijn iPhone..lang zat..'s avonds op de lader en klaar alweer, of in mijn auto en hij is vol..meeste smartphones gaan niet langer mee.

Andere provider kun je wel kiezen via internet, of toestel los halen. Verder is het bijna zeker dat in september of oktober Vodafone ook de iPhone 4 gaat verkopen.

Euh, Android werkt het hele jaar door aan verbeterde versie van hun software? Wat dacht je wat Apple het hele jaar doet? Volgens mij komt er regelmatig een update uit met verbeteringen. En leuk dat 2.2 voor Android, alleen nemen ze niet alle Android toestellen mee, een iPhone wordt 3 jaar later nog meegenomen in de updates.

Het is allemaal een hoop vaag geschreeuw in de lucht..de iPhone 4 is zeker niet perfect..en er kunnen dingen verbeterd worden. Elk toestel heeft voordelen en nadelen..maar de voordelen van de iPhone 4 wegen veel zwaarder voor mij dan die paar kleine nadelen. Iedereen moet het voor zich weten, maar de meesten die ik naar een iPhone heb zien gaan willen nooit weer wat anders. Net als ik!

18.08.2010 14:11 • Patrick
Ik blijf mij er toch over verbazen hoe fanatiek de iPhone bezitters dat toestel verdedigen. Ik ben zelf op zoek naar een nieuw toestel. Als je dan een iPhone eigenaar vertelt dat je (bijvoorbeeld) aan het kijken ben naar een Android toestel, nou dan is de wereld te klein. Hoe kon ik zo debiel zijn om dat te overwegen, de iPhone is de heilige graal der smartphones en al het andere kan daar niet aan tippen.
Eigenaren van een Android, of Symbian toestel doen dat vrijwel niet. Die vertellen rustig wat de voor en nadelen zijn en gaan gewoon verder met hun leven.

Je zou bijna gaan denken dat iPhone eigenaren bij de aanschaf van het toestel een contract moeten ondertekenen waarbij ze beloven het iPhone evangelie te prediken. Doen ze dat niet, dan mogen ze vermoed ik nooit meer de kont van his Steveness kussen....

18.08.2010 15:17 • Techmode
[quote]Daejji schreef op 18.08.2010 13:13:
Maak ook ff een artikel met 10 punten waarom je geen Desire zou willen, of Samsung Galaxy S etc. etc.Wat is dat toch steeds tegen Apple aanschoppen..niemand verplicht je om hem te halen.En ja, ik heb een iPhone 4..supertelefoon..heerlijk. En ik koop hem niet voor status of wat dan ook.Ik koop hem omdat ik zeer tevreden was over de 3G..alles werkt out of the box..en heerlijk.Ik ben geen fanboy, want de iPhone is het enige wat ik heb van Apple..verder nog nooit wat gehad van Apple..maar misschien in de toekomst wel, want het is een superapparaat..Flash mis ik niet nee, kan alle sites bezoeken die ik wil..nergens last van.Foto's en filmpjes zijn super..geheugen uitbreidbaar? Man, ik heb genoeg aan de 16GB, ik ga niet eens voor de 32GB.Mensen die dat volstampen gebruiken de helft niet eens..moeten zij weten, maar slaat natuurlijk nergens op.Overdag film ik eens wat en 's avonds zet ik het op mijn pc, klaar alweer.Wifi hotspot kan niet? Onzin, kan wel.verwisselbaar batterij..euh..nee, kan niet..boehoehoe..mist iemand dat? Blijkbaar niet, anders gingen miljoenen niet voor de iPhone 4. Bij normaal gebruik nu doe ik anderhalve dag met mijn iPhone..lang zat..'s avonds op de lader en klaar alweer, of in mijn auto en hij is vol..meeste smartphones gaan niet langer mee.Andere provider kun je wel kiezen via internet, of toestel los halen. Verder is het bijna zeker dat in september of oktober Vodafone ook de iPhone 4 gaat verkopen.Euh, Android werkt het hele jaar door aan verbeterde versie van hun software? Wat dacht je wat Apple het hele jaar doet? Volgens mij komt er regelmatig een update uit met verbeteringen. En leuk dat 2.2 voor Android, alleen nemen ze niet alle Android toestellen mee, een iPhone wordt 3 jaar later nog meegenomen in de updates.Het is allemaal een hoop vaag geschreeuw in de lucht..de iPhone 4 is zeker niet perfect..en er kunnen dingen verbeterd worden. Elk toestel heeft voordelen en nadelen..maar de voordelen van de iPhone 4 wegen veel zwaarder voor mij dan die paar kleine nadelen. Iedereen moet het voor zich weten, maar de meesten die ik naar een iPhone heb zien gaan willen nooit weer wat anders. Net als ik![/quote]

aan jouw reactie is zeker te lezen dat je een fanboy bent, en dat je bovendien het een paar nadelen noemt. Maar even een paar feiten je hebt een gewoon dure telefoon gekocht, die naar mijn mening te veel nadelen heeft en echt heel weinig voordelen.

06.01.2011 15:39 • iPhone4
Fucking iPhone hater.

06.01.2011 17:04 • Techmode
[quote]iPhone4 schreef op 06.01.2011 15:39:
Fucking iPhone hater.[/quote]

Ben je erachter dat je telefoon te duur is voor wat het bied, dat je met deze reactie komt

 
Meer nieuws  Laatste nieuws
28-02Oppo onthult nieuwe OPPO Air Glass 3 (video)

27-02Teufel introduceert draadloze in-ears AIRY TWS 2

27-02Apple zet streep door 'Apple Car'

26-02Renault kondigt betaalbare Renault 5 E-Tech Electric aan

26-02Zeeman opent brandstore in Roblox (video)

06-12Robot Ameca vertoont meer menselijke gezichtsuitdrukkingen (video)

14-10Realme 7 Pro verkrijgbaar in Europa

20-02Nieuw boek over ontstaan en succes Guerilla Games

 
Filter:
SmartphonesTabletsGames en consolesCamera'sLaptopsAudio
TelevisiesOpslag-apparatuurWearables en smartwatchesAuto's en navigatiesystemenAccessoires en toebehorenGadgets en technologie
Video's
Doom spelen op een grasmaaier: het kan!
Doom spelen op een grasmaaier: het kan!
Schattige Cheetah-robotjes doen trucjes op een grasveldje
Schattige Cheetah-robotjes doen trucjes op een grasveldje
Tomatan voorziet je van tomaten tijdens het hardlopen
Tomatan voorziet je van tomaten tijdens het hardlopen
Ook apen kunnen verslaafd raken aan smartphone
Ook apen kunnen verslaafd raken aan smartphone
 Meer toffe filmpjes 
Veel gelezen
Nog een reden waarom je nooit elektronica in je auto moet laten liggen Nog een reden waarom je nooit elektronica in je auto moet laten liggenIedereen weet inmiddels dat het niet zo slim is om elektronica in je auto te laten liggen. De kans bestaat dan immers dat een ruit wordt ingetikt en je apparaten bij terugkomst verdwenen zijn. Sommige mensen laten echter toch bijvoorbeeld hun laptop liggen en verstoppen deze dan onder een stoel of in de achterbak, met het idee dat dieven dat dan niet zien. Ook dit is echter niet verstandig. »
Nostalgie
SGH-i780 nieuwste communicator van Samsung SGH-i780 nieuwste communicator van SamsungSamsung zal binnenkort de SGH-i780 introduceren, een smartphone die onder meer is uitgerust met Wifi, GPS en een QWERTY-toetsenbordje. Het toestel, dat draait op Windows Mobile 6 pro, biedt ook HSDPA, een touchscreen, een 2 megapixel camera en een 'optische muis' in de d-pad, zodat je op het scherm met een cursor kunt werken. »


 

GADGETZONE © 2005-2024
Contact
Vacatures
Tip ons!
Algemene voorwaarden en privacy